চিনেমা: ৬৮ সংখ্যক ৰাষ্ট্ৰীয় বঁটা
তনয় চক্ৰৱৰ্তী
যোৱাকালি শুকুৰবাৰে, ২০২০ বৰ্ষত মুক্তি পোৱা চিনেমাৰ বাবে ৬৮ সংখ্যক ৰাষ্ট্ৰীয় বঁটা বিজয়ীসকলৰ নাম ঘোষণা কৰা হয়।
তামিল ছবি ছুৰাৰাই পট্ৰুৱে সন্ধিয়াটোৰ সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ বিজয়ী হিচাপে আত্মপ্ৰকাশ কৰে। ছবিখনে ছুৰিয়াৰ বাবে শ্ৰেষ্ঠ অভিনেতা, অপৰ্ণনা বালামুৰালীৰ বাবে শ্ৰেষ্ঠ অভিনেত্ৰী, আৰু শ্ৰেষ্ঠ চলচ্চিত্ৰৰ সন্মান কঢ়িয়াই আনিবলৈ সক্ষম হয়।
‘তনহাজী: দ্য আনছাং ৱাৰিয়ৰ‘ৰ বাবে অজয় দেৱগনৰ সৈতে শ্ৰেষ্ঠ অভিনেতাৰ বঁটা যুটীয়াভাৱে লাভ কৰিছে সূৰিয়াই। এই ছবিখনে শ্ৰেষ্ঠ জনপ্ৰিয় চলচ্চিত্ৰৰ লগতে মনোৰঞ্জনৰ বাবেও বঁটা লাভ কৰে।
কোভিড -১৯ মহামাৰীৰ বাবে ২০২০ বৰ্ষই চিনেমাৰ গতিপথ সলনি কৰিলে। লকডাউনৰ মাজতে থিয়েটাৰসমূহত কেইবাজনো চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতাই প্লেটফৰ্ম সলনি কৰি নিজৰ নিজৰ চিনেমা মুক্তি “অ’টিটিত” মুকলি কৰে।
মাধ্যমৰ পৰিৱৰ্তন হোৱাৰ পিছতো সেই বছৰ কিছুমান সমালোচকৰ প্ৰশংসিত মুক্তি লাভ কৰিছিল। বছৰটোৱে আঞ্চলিক বিষয়বস্তুকো চৰ্চালৈ আনিছিল, ছুৰিয়াৰ ছুৰাই পট্ৰু আৰু পি ভিৰুমাণ্ডীৰ পৰিচালনাৰ আত্মপ্ৰকাশৰ ছবি কা পে ৰানাসিংহামে সমগ্ৰ দেশতে হৃদয় জয় কৰিছিল।
৬৮ সংখ্যক ৰাষ্ট্ৰীয় বঁটা বিজয়ীৰ সম্পূৰ্ণ তালিকাঃ
স্বাস্থ্যকৰ মনোৰঞ্জন প্ৰদান কৰা শ্ৰেষ্ঠ জনপ্ৰিয় ছবি: তানহাজী: দ্য অনছাং ৱাৰিয়ৰ
শ্ৰেষ্ঠ অভিনেতা: ছুৰাৰাই পট্ৰুৰ বাবে সূৰিয়া আৰু তনহাজী: দ্য আনছাং ৱাৰিয়ৰৰ বাবে অজয় দেৱগন
শ্ৰেষ্ঠ অভিনেত্ৰী: ছুৰাৰাই পট্ৰুৰ বাবে অপৰ্ণা বালামুৰালী (তামিল)
শ্ৰেষ্ঠ শিশু শিল্পী: তাক-টক (মাৰাঠী)ৰ বাবে অনিশ মংগেশ গোসাৱী আৰু সুমিৰ বাবে আকাংক্ষা পিংলে আৰু দিব্যেশ ইন্দুলকাৰ
(মাৰাঠী)
শ্ৰেষ্ঠ পৰিচালনা: এ কে আয়াপ্পানুম কোছিয়ম (মালয়ালম)ৰ বাবে সচিদানন্দন কে আৰ
শ্ৰেষ্ঠ মূল চিত্ৰনাট্য: সুৰাৰাই প’ট্ৰু (তামিল)
শ্ৰেষ্ঠ সংলাপ লেখা: মেণ্ডেলা (তামিল)
শ্ৰেষ্ঠ চিনেমাট’গ্ৰাফী: অবিজাত্ৰিক
শ্ৰেষ্ঠ সহযোগী অভিনেত্ৰী: লক্ষ্মী প্ৰিয়া চন্দ্ৰমৌলিৰ বাবে শিৱৰণজনিয়ুম ইনুম চিলা পেংগালম (তামিল)
শ্ৰেষ্ঠ সহযোগী অভিনেতা: এ কে আয়াপ্পানুম কোছিয়মৰ বাবে বিজু মেনন (মালয়ালম)
সামাজিক বিষয়ৰ ওপৰত শ্ৰেষ্ঠ চলচ্চিত্ৰ: অন্ত্যেষ্টিক্ৰিয়া (মাৰাঠী)
শ্ৰেষ্ঠ মহিলা প্লেবেক গায়িকা: এ.কে. আয়াপ্পানুম কোছিয়ুম (মালয়ালম) ৰ বাবে নাঞ্চাম্মা
শ্ৰেষ্ঠ পুৰুষ প্লেবেক গায়ক: মি বসন্ত্ৰাওৰ বাবে ৰাহুল দেশপাণ্ডে (মাৰাঠী)
বৈশিষ্ট্যপূৰ্ণ চলচ্চিত্ৰ শিতানত বিশেষ উল্লেখ:
এগৰাকী পৰিচালকৰ শ্ৰেষ্ঠ আত্মপ্ৰকাশ চলচ্চিত্ৰৰ বাবে ইন্দিৰা গান্ধী বঁটা: মেণ্ডেলাৰ বাবে মেডোন আশ্বিন (তামিল)
শ্ৰেষ্ঠ শিশু চলচ্চিত্ৰ: সুমি (মাৰাঠী)
পৰিৱেশ সংৰক্ষণ/সংৰক্ষণৰ ওপৰত শ্ৰেষ্ঠ চলচ্চিত্ৰ: তালেদাণ্ডা (কানাড়া)
শ্ৰেষ্ঠ হিন্দী চলচ্চিত্ৰ: টুলচিডাছ জুনিয়ৰ
শ্ৰেষ্ঠ বাংলা চলচ্চিত্ৰ: অবিজাত্ৰিক
শ্ৰেষ্ঠ তেলেগু চলচ্চিত্ৰ: ৰঙীন ফটো
শ্ৰেষ্ঠ তামিল চলচ্চিত্ৰ: শিৱৰঞ্জনিউম ইনুম চিলা পেংগালম
শ্ৰেষ্ঠ অসমীয়া চলচ্চিত্ৰ: দলং
শ্ৰেষ্ঠ মালয়ালম চলচ্চিত্ৰ: থিংকলাজ্চা নিচচায়াম
শ্ৰেষ্ঠ হাৰিয়ানী চলচ্চিত্ৰঃ দাদা লখমী
শ্ৰেষ্ঠ ডিমাছা চলচ্চিত্ৰ: ছেমখোৰ
শ্ৰেষ্ঠ তুলু চলচ্চিত্ৰ: জীতিগে
শ্ৰেষ্ঠ মাৰাঠী চলচ্চিত্ৰ: গোষ্ঠা একা পাইথানিচি
শ্ৰেষ্ঠ কানাড়া চলচ্চিত্ৰ: ডল্লু
শ্ৰেষ্ঠ একচন পৰিচালনা বঁটা: এ কে আয়াপ্পানুম কোছিয়ম
শ্ৰেষ্ঠ নৃত্য পৰিচালনা: নাট্যমৰ বাবে সন্ধ্যা ৰাজু (তেলেগু)
শ্ৰেষ্ঠ গীত: চাইনাৰ বাবে মনোজ মুন্তাশিৰ
শ্ৰেষ্ঠ সংগীত পৰিচালনা: আলা বৈকুণ্ঠপুৰৰামুলুৰ বাবে থামাম এছ (তেলেগু)
শ্ৰেষ্ঠ পটভূমি সংগীত: ছুৰাৰাই পট্ৰুৰ বাবে জি ভি প্ৰকাশ
শ্ৰেষ্ঠ সাজ-পোছাক ডিজাইনাৰ: তানহাজী: দ্য অনছাং ৱাৰিয়ৰ
শ্ৰেষ্ঠ মেকআপ আৰ্টিষ্ট: নাট্যমৰ বাবে টিভি ৰামবাবু
শ্ৰেষ্ঠ প্ৰডাকচন ডিজাইন: কাপ্পেলা (মালায়ালম)
শ্ৰেষ্ঠ সম্পাদনা: শিৱৰঞ্জনিউম ইনুম চিলা পেংগালম (তামিল)
শ্ৰেষ্ঠ অডিঅ’গ্ৰাফী: ডোল্লু(কানাড়া)
শ্ৰেষ্ঠ শব্দ ডিজাইনাৰ: মি বসন্তৰাও (মাৰাঠী)
শ্ৰেষ্ঠ পুনৰ ৰেকৰ্ডিষ্ট আৰু চূড়ান্ত ট্ৰেক: মালিক (মালয়ালম)
বৈশিষ্ট্যপূৰ্ণ চলচ্চিত্ৰৰ বিশেষ উল্লেখ: ছেমখোৰ (ডিমাছা)ৰ বাবে আইমী বৰুৱা, বাংকু (মালয়ালম)ৰ বাবে পৰিচালক কাব্য প্ৰকাশ, জুন (মাৰাঠী)ৰ বাবে অভিনেতা সিদ্ধাৰ্থ মেনন, অৱৱানচ্চিত আৰু গোদাকথ (মাৰাঠী)ৰ বাবে কিশোৰ কদম, টুলছিদাস জুনিয়ৰৰ বাবে শিশু শিল্পী বৰুণ বুদ্ধদেৱ।
নন-ফিচাৰ চলচ্চিত্ৰ শ্ৰেণী
পাৰিবাৰিক মূল্যবোধৰ ওপৰত শ্ৰেষ্ঠ চলচ্চিত্ৰ: কুমকুমাৰচন (মাৰাঠী)
শ্ৰেষ্ঠ চুটি কল্পকাহিনী চলচ্চিত্ৰ: কাচিচিনিথু (কাৰবি)
বিশেষ জুৰী বঁটা: স্বীকৃতিপ্ৰাপ্ত
শ্ৰেষ্ঠ অনুসন্ধান চলচ্চিত্ৰ: ত্ৰাণকৰ্তা: ব্ৰীগ প্ৰীতম সিং (পাঞ্জাবী)
শ্ৰেষ্ঠ অন্বেষণ চলচ্চিত্ৰ: হুইলিং দ্য বল
শ্ৰেষ্ঠ শিক্ষামূলক চলচ্চিত্ৰ: শব্দৰ সপোন দেখা (মালয়ালম)
সামাজিক বিষয়ত শ্ৰেষ্ঠ চলচ্চিত্ৰ — শ্বেয়াৰ কৰিছে: ন্যায় বিলম্বিত কিন্তু ডেলিভাৰী আৰু তিনিগৰাকী ভগ্নী (বাংলা)
শ্ৰেষ্ঠ পৰিৱেশ চলচ্চিত্ৰ: মানাহ অৰু মনুহ (অসমীয়া)
শ্ৰেষ্ঠ প্ৰচাৰমূলক চলচ্চিত্ৰ: প্ৰত্যাহ্বান অতিক্ৰম কৰা
শ্ৰেষ্ঠ কলা আৰু সাংস্কৃতিক চলচ্চিত্ৰ: নাদাদা নৱনীতা ডি আৰ পি টি ভেংকটেশকুমাৰ (কানাড়া)
শ্ৰেষ্ঠ জীৱনীমূলক চলচ্চিত্ৰ: পাবুং চ্যাম (মণিপুৰী)
শ্ৰেষ্ঠ নৃতাত্ত্বিক চলচ্চিত্ৰ: মণ্ডল কে বল
বিশেশ আয়াৰৰ শ্ৰেষ্ঠ আত্মপ্ৰকাশৰ নন-ফিচাৰ ছবি: পৰিহ (মাৰাঠী আৰু হিন্দী)।
শ্ৰেষ্ঠ নন-ফিচাৰ ফিল্ম: টেষ্টিমনি অৱ এনা
শ্ৰেষ্ঠ বিজ্ঞান আৰু প্ৰযুক্তি চলচ্চিত্ৰ: অন দ্য ব্ৰিংক season 2 – Bats
শ্ৰেষ্ঠ কথন: বৰষুণৰ ৰেপচ’ডিৰ বাবে শোভা থাৰুৰ শ্ৰীনিবাসন — কেৰেলাৰ বাৰিষা
শ্ৰেষ্ঠ অডিঅ’গ্ৰাফী: অজিত সিং ৰাথোৰ, পাৰ্ল অৱ দ্য ডেজাৰ্ট।
শ্ৰেষ্ঠ সম্পাদনা: আনাদি এথালে, বৰ্ডাৰলেণ্ডছ
শ্ৰেষ্ঠ সংগীত পৰিচালনা: বিশাল ভৰদ্বাজ, ১২৩২ কে.এম.এছ: মাৰেংগে তোহ ৱাহি জাকাৰ
বেষ্ট অন লকেচন শব্দ ৰেকৰ্ডিষ্ট: সন্দীপ ভাটি & প্ৰদীপ লেখৱাৰ, জাদুই জংগল
শ্ৰেষ্ঠ চিনেমাট’গ্ৰাফী: নিখিল এছ প্ৰবীণ, শব্দদিকুন্না কলাপ্পা (মালয়ালম)
শ্ৰেষ্ঠ পৰিচালনা: আৰ ভি ৰমণি, অ’ থ্যাট’ছ ভানু
শ্ৰেষ্ঠ চলচ্চিত্ৰ সমালোচকঃ এই বছৰ কোনো বঁটা নাই
আটাইতকৈ চলচ্চিত্ৰ অনুকূল ৰাজ্যঃ মধ্যপ্ৰদেশ
চিনেমাৰ ওপৰত শ্ৰেষ্ঠ কিতাপ: আটাইতকৈ দীঘল চুমা, কিশ্বৰ দেশাইৰ।
23-07-2022
Mahabahu.com is an Online Magazine with collection of premium Assamese and English articles and posts with cultural base and modern thinking. You can send your articles to editor@mahabahu.com / editor@mahabahoo.com ( For Assamese article, Unicode font is necessary)